Live chatwidget voor betere customer support

Via MailBaas kun je een live chatbox toevoegen aan jouw website. Veel bedrijven maken gebruik van een info mail voor online customer support op hun website. Dit is niet handig, want veel klanten willen direct hun vraag stellen en hebben geen behoefte om een mail te openen om een vraag te stellen.

Daarnaast is een online chatwidget op elke page van jouw website live en zodra de klant een vraag heeft bij een specifieke product of dienst, dan zal de klant de chatwidget openen en deze vraag direct stellen.

Live of terugmailen

Het mooie aan dit systeem is dat je customer support tussen bijvoorbeeld 9 en 5 live de chat vragen kan beantwoorden. Daarna kun je gemakkelijk via een knop de live support uitzetten en dan weet de klant dat support niet live is en dat er gereageerd wordt via een e-mail zodra support weer online is.

Lead magnet voor nieuwe contacten

Een ander mooie bijkomstigheid is dat de chatwidget ook fungeert als een automatishce lead magnet voor het vergaren van meer contacten op jouw mailinglijst. Dit komt omdat in de chatwidget direct wordt gevraagd of de gebruiker zijn of haar e-mail wil achterlaten zodat support later contact kan opnemen met de klant. Hierdoor heb je weer een extra e-mail adres waar je marketing naartoe kunt sturen.

Meerdere customer support medewerkers

Je kunt bij MailBaas voor deze gesprekken software extra seats aanschaffen. Stel je hebt een drukke klantenservice en dit is niet te bolwerken voor een persoon, dan kun je een tweede of derde of zelf 20 klantenservice medewerkers toevoegen aan de software. Zo is de software MailBaas toegankelijk voor een ZZP’er, maar ook voor een groot online bedrijf met 100+ medewerkers.

Koppel automatiseringen aan gesprekken

Je kunt ook in een automatisering een funnel maken waardoor een klant een tag meekrijgt aan de hand wat er wordt ingevuld bij de funnel. Zo kun je automatisering mails maken op basis van de tag van deze potentiële klant. Waarom is dit interessant? Zo kun je een twijfelende klant overhalen via mails om alsnog het product of de dienst aan te schaffen door met overtuigingen over de balk te komen.

Conclusie

Met de chatwidget van MailBaas kun je jouw klantenservice een stuk gebruiksvriendelijker maken en hiermee kun je twijfelende klanten gemakkelijk over de streep halen om alsnog actie te ondernemen.